Tematyka konferencji wpisuje się w Program Zintegrowanej Informatyzacji Państwa i nabiera szczególnego znaczenia w momencie uruchamiania projektów w nowej perspektywie finansowej 2014-2020. Dlatego przy organizacji wydarzenia połączyły swoje siły trzy instytucje - Instytut Logistyki i Magazynowania, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji oraz Ministerstwo Gospodarki.

Konferencja e-ADMINISTRACJA DLA BIZNESU 2015 tworzy platformę wymiany informacji o rządowych planach rozwoju oraz potrzebach i problemach świata biznesu w obszarze e-administracji.

Pierwsza edycja konferencji (Poznań, 6-7 listopada 2013), organizowana również we współpracy z Ministerstwem Gospodarki i Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji, doprowadziła do wypracowania konkretnych wniosków i rekomendacji, które w formie memorandum zostały przekazane zainteresowanym gremiom.

Tematyka tegorocznej konferencji będzie się koncentrować na rozwoju e-usług administracyjnych udostępnianych dla przedsiębiorców, również w kontekście prowadzenia działalności gospodarczej na terenie całej Unii Europejskiej. Pierwszego dnia odbędą się dyskusje o rozwoju krajowych e-usług,
w tym m.in. o ich efektywności, potrzebach zmian w prawie, które umożliwią wdrażanie nowoczesnych e-usług, a także prezentacje już dostępnych e-usług publicznych i korzyści dla biznesy z ich stosowania. Zostaną omówione także wyzwania stojące przed administracją i biznesem w zakresie zbliżającego się obowiązku akceptacji faktur elektronicznych przez instytucje publiczne. Drugi dzień zostanie poświęcony transgranicznym e-usługom, umożliwiającym rozpoczynanie i prowadzenie działalności w innych krajach UE.

Zaprezentowane zostaną działania administracji w Polsce zmierzające do integracji krajowych systemów informatycznych z systemami innych krajów UE. Przykłady dobrych praktyk z zagranicy pozwolą poznać możliwości oraz korzyści dla biznesu wynikające z budowy sprawnej e-administracji ponad granicami krajowymi. Zwieńczeniem każdego dnia konferencji będzie dyskusja przedstawicieli świata administracji, sądownictwa i przedsiębiorców na temat oceny i oczekiwań świata biznesu w zakresie e-usług.

Na konferencji swój udział potwierdził już Arkadiusz Bąk – Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki, Roman Dmowski - Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji, Jacek Kapica - Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów, Mariusz Haładyj - Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki, Izabela Jakubowska – Wiceprezes Urzędu Zamówień Publicznych, prof. Wojciech Cellary, Krzysztof Pietraszkiewicz – Prezes Związku Banków Polskich, a także reprezentanci Komisji Europejskiej, świata biznesu i administracji lokalnej.

Konferencja adresowana jest do przedstawicieli organów publicznych‚ w szczególności wdrażających politykę informatyzacji państwa oraz realizujących usługi elektroniczne. Zaproszenie zostało również skierowane do przedstawicieli biznesu działających na styku z administracją, instytucji otoczenia biznesu, a także do przedsiębiorstw zainteresowanych poznaniem dostępnych usług elektronicznych świadczonych przez organy publiczne. Będziemy również gościć przedstawicieli wymiaru sprawiedliwości i środowiska prawniczego

Konferencja jest bezpłatna dla przedstawicieli administracji publicznej, dla pozostałych uczestników opłata - 380 zł netto.

Warunki uczestnictwa oraz szczegółowy program konferencji dostępny jest na stronie: www.konferencja-eab.pl

Serwis Samorządowy www.samorzad.lex.pl objął konferencję e-ADMINISTRACJA DLA BIZNESU 2015 patronatem medialnym.