Magazyn MarketingMiejsca.com.pl opublikował listę dziesięciu samorządów, które przygotowały w budżetach na 2014 r. największe sumy na działania promocyjne.


Dość niespodziewanie na pierwszym miejscu zestawianie znalazły się Katowice (13,7 mln zł przeznaczone na działania promocyjne). Kampania promocyjna miasta wspierać ma jego pozytywny wizerunek i integrować środowisko biznesu skupione wokół nowoczesnych usług biznesowych. Największymi inwestycjami mają być również udział Katowic w targach Expo Real w Monachium, promocja miasta podczas Mistrzostw Świata w Siatkówce Mężczyzn 2014, czy też zakup pakietu usług promocyjnych związanych z Europejskim Kongresem Gospodarczym, czytamy w raporcie Mediarun.
 

Niewiele mniej na promocję przeznaczy Toruń (12 mln zł). Doskonałą inwestycją tego samorządu było przede wszystkim przeznaczenie 300 tys. zł na lokowanie produktu w serialu „Lekarze”. Produkcja osiągnęła sukces a ekwiwalent reklamowy lokowania Torunia jako produktu na antenie TVN ponad 25 krotnie przewyższa wkład miasta w tę formę promocji, podaje Mediarun.


Warszawa z wydatkami na promocję sięgającymi niemal 10 mln zł zajęła dopiero trzecie miejsce. Stolica największą kwotę rozdysponowała na działania dla biura sportu (aż 3 mln zł.). Część pieniędzy będzie przeznaczona na cykliczne projekty takie jak, obchody wybuchu Powstania Warszawskiego, koncerty Chopinowskie na Krakowskim Przedmieściu, czy też akcji związanych z Nocą Muzeów.

Kolejne miejsca rankingu to:
4. Wrocław – 7,6 mln zł,
5. Kraków – 6,8 mln zł,
6. Gdańsk – 6,6 mln zł,
7. Białystok – 5,4 mln zł,
8. Łódź – 5,2 mln zł,
9. Poznań – 4,9 mln zł,
10. Gdynia – 4 mln zł