Jak podkreślają twórcy formularza, zawnioskowanie on-line o nowy dowód wymaga wykonania kilku prostych kroków. Aby z niego skorzystać należy wejść na portal Obywatel.gov.pl, kliknąć w baner i zalogować się Profilem Zaufanym (eGo), który jest konieczny do złożenia elektronicznego wniosku o nowy dowód. Założenie i aktywowanie profilu również nie wymaga wychodzenia z domu.

Po zalogowaniu się obywatel kierowany jest bezpośrednio do wniosku. Musi on zaznaczyć powód, z jakiego żąda wydania nowego dokumentu, wskazać urząd, w którym chce odebrać nowy dowód oraz załączyć zdjęcie. Pozostałe dane ładują się automatycznie. W nowej wersji wniosku dołączone zostało specjalne pole, w którym można się zorientować czy załączone zdjęcie spełnia wymagania. Obywatel ma również możliwość zobaczenia awersu dowodu. Jeśli zgadzają się dane, wniosek wymaga jedynie podpisania Profilem Zaufanym (eGO).

(mc.gov.pl)
 

LEX Samorząd Terytorialny
Artykuł pochodzi z programu LEX Samorząd Terytorialny
Już dziś wypróbuj funkcjonalności programu. Analizy, komentarze, akty prawne z interpretacjami