Strona główna » Wiedza » Pytania i odpowiedzi » Plan finansowy instytucji kultury różni się w zależności od specyfiki instytucji

Plan finansowy instytucji kultury różni się w zależności od specyfiki instytucji

06.11.12

 Jak powinno wyglądać i co powinno zawierać sprawozdanie roczne z wykonania planu finansowego gminnego centrum kultury?

articleImage: Plan finansowy instytucji kultury różni się w zależności od specyfiki instytucji fot. Thinkstock

Jak powinno wyglądać i co powinno zawierać sprawozdanie roczne z wykonania planu finansowego gminnego centrum kultury?

Odpowiedź

W zależności od specyfiki instytucji, wymagań organizatora jak i inwencji samego kierownictwa instytucji, plan finansowy instytucji kultury może mieć różną strukturę jak i zawartość merytoryczną.

Sprawozdania okresowe jak i roczne winny więc odnosić się wprost do oceny stopnia realizacji poszczególnych jego elementów tak, aby na podstawie sprawozdania organizator miał możliwość obiektywnej oceny funkcjonowania instytucji a w szczególności efektywności wykorzystania dotacji organizatora i powierzonego jej pieczy mienia publicznego.
Uzasadnienie

W praktyce brak jest jakichkolwiek szczegółowych przepisów, które określałyby szczegółowość czy w ogóle strukturę informacji przedkładanych organizatorowi (zarządowi jednostki samorządu terytorialnego) o jakiej chodzi w art. 265 ustawy o finansach publicznych - dalej u.f.p.

W myśl art. 265 u.f.p. instytucje kultury jako jednostki wymienione w art. 9 pkt 13 u.f.p., przedstawiają właściwemu zarządowi jednostki samorządu terytorialnego:
- informację o przebiegu wykonania planu finansowego jednostki za pierwsze półrocze, uwzględniającą w szczególności stan należności i zobowiązań, w tym wymagalnych,
- sprawozdanie roczne z wykonania planu finansowego jednostki, w szczegółowości nie mniejszej niż w planie finansowym.

Z kolei w art. 27 ust. 3 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 406) określono, iż podstawą gospodarki finansowej instytucji kultury jest plan finansowy ustalony przez dyrektora, z zachowaniem wysokości dotacji organizatora.

Przydatne materiały:
Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 ze zm.)

 

Edward Tomczyk 06.11.12
Zobacz wszystkie materiały pochodzące z: Vademecum Głównego Księgowego Administracja
Skomentowano 0 razy
Średnia ocena artykułu (oddanych głosów: 0)

 
ZOBACZ TAKŻE

  • Więcej gmin zostanie objętych uproszczeniami związanymi z burzami

    Obrazek do artykułu: Więcej gmin zostanie objętych uproszczeniami związanymi z burzami

    Do wtorku samorządowcy mogą zgłaszać gminy, które powinny być objęte rozporządzeniem upraszczającym procedury związane z remontem lub odbudową domów zniszczonych w wyniku sierpniowych nawałnic. Premier Beata Szydło zapowiedziała, że w środę zostanie wydany do niego aneks. Więcej

  • Katowice mają oferty na przebudowę dwóch ważnych skrzyżowań

    Obrazek do artykułu: Katowice mają oferty na przebudowę dwóch ważnych skrzyżowań

    Oferty na przebudowę dwóch newralgicznych skrzyżowań na wylotowych trasach prowadzących na południe zebrał w dwóch przetargach samorząd Katowic. Miasto zdobyło wcześniej na ten cel największe w Polsce łączne dofinansowanie w konkursie na inwestycje drogowe miast. Więcej

  • Pół tysiąca urzędów administracji publicznej z terminalami płatniczymi

    Obrazek do artykułu: Pół tysiąca urzędów administracji publicznej z terminalami płatniczymi

    Z prawie 750 urzędów administracji publicznej, które zgłosiły się do realizowanego przez Ministerstwo Rozwoju ogólnopolskiego programu, już 500 przyjmuje płatności bezgotówkowe. Dzięki temu coraz więcej obywateli ma możliwość dokonywania opłat za czynności administracyjne z wykorzystaniem terminali płatniczych POS i usługi WebPOS Paybynet. Więcej

  • Karta Dużej Rodziny: dane do GIODO zgłasza gmina

    Obrazek do artykułu: Karta Dużej Rodziny: dane do GIODO zgłasza gmina

    Administratorami danych osobowych przetwarzanych w celu przyznania Karty Dużej Rodziny są wójt oraz minister właściwy do spraw rodziny. Oznacza to, że zbiór danych prowadzony w celu przyznawania Karty (jego ewentualną aktualizację) powinna zgłosić wyłącznie gmina - przypomina Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Więcej

  • Wkrótce ruszy modernizacja nabrzeża Wisły w Płocku

    Obrazek do artykułu: Wkrótce ruszy modernizacja nabrzeża Wisły w Płocku

    Z początkiem września ma ruszyć modernizacja nabrzeża Wisły w Płocku (Mazowieckie). Do połowy 2018 r. powstanie tam m.in. promenada, „skwer biznesu” i nowy port jachtowy. Inwestycję za 31,8 mln zł wykona spółka PORR. Część środków ma pochodzić z unijnego wsparcia. Więcej

Zapisz się na newsletter
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE