Pytanie:
Czy należy organizować nabór / konkurs na powiatowego państwowego inspektora sanitarnego, czy jeśli starosta ma kandydata może powołać go na okres 5 lat, bez konieczności przeprowadzania procedury konkursowej?

Odpowiedź:
Państwowy powiatowy inspektor sanitarny powinien być wyłoniony w drodze konkursu.

Uzasadnienie:

Zgodnie z art. 11 ust. 3 ustawy z 14 marca 1985 r. o państwowej inspekcji sanitarnej, państwowego powiatowego inspektora sanitarnego i jego zastępcę powołuje i odwołuje starosta za zgodą państwowego wojewódzkiego inspektora sanitarnego. Inicjatywa w zakresie powołania inspektora należy do starosty. W konsekwencji jest on zobowiązany do wyłonienia kandydata w drodze konkursu.

Więcej informacji i narzędzi znajdziesz w programie
Vademecum Głównego Księgowego
Bądź na bieżąco ze zmianami prawnymi i korzystaj z aktualnych materiałów