Strona główna » Wiadomości » Przegląd prasy » Przewozy Regionalne zorganizują komunikację zastępczą na czas budowy mostu heleńskiego w Nowym Sączu

Przewozy Regionalne zorganizują komunikację zastępczą na czas budowy mostu heleńskiego w Nowym Sączu

05.01.18

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Nowym Sączu podpisało umowę z Przewozami Regionalnymi na zorganizowanie kolejowej komunikacji zastępczej na czas budowy nowego tzw. mostu heleńskiego na Dunajcu, jednej z głównych przepraw w mieście.

Budowa nowego mostu heleńskiego wraz z przebudową układu komunikacyjnego po obu stronach rzeki będzie się wiązała z całkowitym zamknięciem dla ruchu samochodowego starej przeprawy, która następnie zostanie rozebrana. Dlatego sądecki przewoźnik, aby utrzymać połączenie między obiema częściami miasta, chce wykorzystać przebiegającą przez nie linię kolejową.

Jak poinformował PAP w piątek wiceprezes MPK Sławomir Rybarski, szynobusy przystosowane do przewozu co najmniej 100 osób będą jeździć między przystankami Nowy Sącz Miasto - Nowy Sącz Chełmiec 15 razy w ciągu dnia. Kursy rozpoczną się na kilka dni przed zamknięciem mostu, które planowane jest obecnie na przełom lutego i marca tego roku. Kursy będą się odbywać od godziny 6 do 18.

Przedstawiciel MPK zastrzegł, że termin uruchomienia kursów może się zmienić, bo będzie on skoordynowany z rozpoczęciem prac na przeprawie.

Zgodnie z warunkami przetargu umowa z przewoźnikiem została zawarta na rok, przy czym w przypadku zbyt małego zainteresowania ze strony pasażerów zamawiający zastrzegł sobie prawo rozwiązania umowy po pół roku.

Przewozy Regionalne, działające pod marką Polregio zadeklarowały, że do wykonywania zadania chciałyby wykorzystać nowoczesny szynobus EN99 Acatus, produkcji bydgoskiej Pesy. Pojazd jest własnością Województwa Małopolskiego, a przewoźnik go dzierżawi do realizacji połączeń na terenie Małopolski.

W przetargu na zorganizowanie kolejowej komunikacji zastępczej na czas budowy nowego mostu w Nowym Sączu oferty złożyło dwóch przewoźników: Przewozy Regionalne Oddział Małopolski z ceną 397 tys. zł netto oraz firma SKPL Cargo z ceną ponad 1,5 mln zł netto.

Budowa nowego tzw. mostu heleńskiego na Dunajcu wraz z przebudową układu komunikacyjnego po obu stronach rzeki rozpoczęła się w listopadzie ub.r. Inwestycja będzie kosztować prawie 76,5 mln zł. Nowa przeprawa zastąpi wysłużony stary most heleński, który znajduje się w fatalnym stanie technicznym. Most leżący w ciągu drogi krajowej nr 75 i 28 stanowi jedną z najważniejszych przepraw w Nowym Sączu.

Zakres inwestycji obejmuje kompletną przebudowę mostu na Dunajcu, polegającą na całkowitej rozbiórce istniejącego obiektu i budowie w jego miejsce nowego, dwuprzęsłowego mostu. Droga krajowa nr 75 i 28, w ciągu której jest zlokalizowany most, zostanie dostosowana do parametrów odpowiadających klasie GP (główna przyspieszona). Przeprawa przez Dunajec będzie mieć cztery pasy ruchu i ścieżkę rowerową.

Zaplanowano też modernizację istniejących skrzyżowań w rejonie ulic Bulwar Narwiku - Legionów - Tarnowska i ulic Krakowska - Dunajcowa - Starowiejska, gdzie powstaną dwa ronda ułatwiające wjazd na nowy most. Zakończenie prac przewidziane jest na styczeń 2019 r.

Zdaniem władz miasta, inwestycja ta rozwiąże problemy komunikacyjne w centrum Nowego Sącza. Miasto otrzymało na realizację inwestycji dotację z unijnego Programu Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.(PAP)

 

05.01.18
Skomentowano 0 razy
Średnia ocena artykułu (oddanych głosów: 0)

 
ZOBACZ TAKŻE

Zapisz się na newsletter

Newsletter wyborczy

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE