Strona główna » Wiedza » Pytania i odpowiedzi » Zakres zadań sekretarza określa dyrektor szkoły

Zakres zadań sekretarza określa dyrektor szkoły

10.11.17

Pracownik może zostać sekretarzem szkoły, jeśli spełnia wymagania formalne przewidziane rozporządzeniem do zajmowania tego stanowiska. Co do zakresu zadań sekretarza - określa go pracodawca, czyli dyrektor szkoły, bowiem z żadnego przepisu prawa nie wynika zakres zadań sekretarza szkoły. 

articleImage: Zakres zadań sekretarza określa dyrektor szkoły fot. Thinkstock

Pytanie:
Czy pracownik, który ma w swoich obowiązkach prowadzenie sekretariatu, prowadzenie spraw uczniowski i słuchaczy liceum, zajmowaniem się funduszem świadczeń socjalnych może zostać sekretarzem szkoły. Jaki zakres obowiązków wchodzi w stanowisko sekretarza szkoły?

Odpowiedź:
Pracownik taki może zostać sekretarzem szkoły, jeśli spełnia wymagania formalne przewidziane rozporządzeniem do zajmowania tego stanowiska. Co do zakresu zadań sekretarza- określa go pracodawca, czyli dyrektor szkoły, bowiem z żadnego przepisu prawa nie wynika zakres zadań sekretarza szkoły.

Zgodnie z załącznikiem nr 3 rozporządzenia Rady Ministrów z 18.03.2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych, tabela IV H V. Jednostki działające w zakresie oświaty Stanowiska pomocnicze i obsługi punkt 4 sekretarz szkoły musi posiadać wykształcenie średnie i co najmniej 5 lat stażu pracy.

Jeśli osoba, o której mowa w pytaniu spełnia takie warunki- może zostać zatrudniona na stanowisku sekretarza szkoły. Jeśli warunków tych nie spełnia, może zostać zatrudniona na przykład na stanowisku sekretarki, która zgodnie z tym samym załącznikiem tabela IV F Stanowiska pomocnicze i obsługi punkt 6 musi posiadać wykształcenie średnie, ale tylko 3-letni staż pracy. 

Marta Handzlik 10.11.17
Prawo oświatowe
Skomentowano 0 razy
Średnia ocena artykułu (oddanych głosów: 0)

 
ZOBACZ TAKŻE

Zapisz się na newsletter
Polecamy:
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE